вторник, август 05, 2008

Блогът се премести! Пренасочвам...

Би трябвало да бъдете пренасочени автоматично. Ако не се получи, посетете silvina-bg.com/.

Asus EEEPC



От известно време и аз съм горд собственик на EEEPC на Asus - по-точно, на модела 4G Surf. Исках да е малък, лек, евтин, бял и нямах нужда от уеб камера, затова се спрях на този модел. Отлично замества големите си събратя при офис работата и сърфирането в интернет, особено след допълнително направените настройки. Малката клавиатура иска известно време, докато привикнете към нея - аз след около 2-3 часа писане свикнах да не улучвам съседните на желаните от мен клавиши, както и с това, че интервалът се натиска по средата, иначе не сработва. Като обобщение: горещо го препоръчвам на всеки, на когото е омръзнало от мъкнене на тежък лаптоп, само за да влиза в интернет и да работи с офис приложения.

При покупката на EEEPC от магазина в офиса на "Мост" имах възможност допълнително да се позабавлявам. Първо, когато помолих да ми го извадят от витрината, за да го разгледам, ме предупредиха, че е с Linux, сякаш това е някакъв минус. Уверих ги, че за мен е предимство. Стартирах го, но установих, че макар клавиатурата да беше надписана по БДС (стандартът, по който пиша на кирилица - не ползвам фонетика), в операционната система не е предвиден начин да се превключва между кирилица и латиница. Продавачът ми отговори, че не разбира от Linux, но ще повика свой колега, който да обясни как става. Колегата беше убеден, че ако натисна Alt+Shift, работата ще стане, но не би. Последва обаждане до приятел на продавача, но се оказа, че той, цитирам, "намазал" Windows още при изваждането на EEEPC-то от опаковката, в която го е купил. Следващото обаждане беше по развален телефон, т.е. аз обяснявах чрез продавача на трето лице (с което той говореше по телефона), че лаптопът е с модифициран Xandros - не особено лека задача, като се има предвид, че посредникът не знаеше какво е дистрибуция - и какво искам да направя с него. Отново удар на камък - човекът не беше работил нито с EEEPC, нито с Xandros и не се нае да дава съвет. Беше повикан и "колегата от сервиза за лаптопи - няма начин той да не знае". Е, не знаеше. В крайна сметка купих EEEPC-то с мисълта, че вероятно ще се наложи да му инсталирам различна дистрибуция. Оказа се, че кирилизацията на фабричната му операционна система не само става за минути, а и необходимият за това файл се намира на... сървър на "Most Computers"!

"Мост", признавам ви, че ми продадохте качествен продукт, с който нямам проблеми и всички в магазина бяха много любезни и услужливи, но бива ли да се правят такива пропуски в обучението на персонала? EEEPC е достатъчно интересен продукт, за да си струва хората ви да бъдат запознати поне в основни линии с него, и то всички, а не само някой ентусиаст (който, за сметка на това, е свършил добра работа, като е направил този файл за кирилизация).

Като съм започнала с препоръките, няма да е зле у нас да се появят и аксесоари за EEEPC и особено чанти. Вече месец безуспешно търся да си купя такава от български магазин или от онлайн такъв, при който цената на доставка до България да не е 2-3 пъти колкото цената на самата чанта. Приемам насоки от всеки, който знае къде да си намеря такава чанта и благодаря предварително на всеки, който би ми оставил коментар по въпроса.

Етикети: , , , , , , ,

8 коментар(а):

на 06 август, 2008 13:24, Anonymous Анонимен каза...

Most дори не внасят 2G моделите. Мисля в тяхните представи тези машини за за "намазване" с Windows.

 
на 06 август, 2008 19:32, Blogger Silvina каза...

Щом ги влече... но лично аз не бих причинила нещо подобно на Windows на горките EEEPC мъничета.

 
на 07 август, 2008 04:25, Blogger На Червено каза...

Много добра покупка - честито! Що не разкараш Ксандроса и не му сложиш Ееебунту http://www.eeebuntu.org/ ?

 
на 07 август, 2008 19:52, Blogger Silvina каза...

Благодаря. :)
Не знаех за тази дистрибуция, но когато ми остане свободно време, ще я разгледам и ако ми допадне повече от сегашната, така че да мина на нея, ще споделя впечатления.

 
на 16 август, 2008 15:34, Anonymous Анонимен каза...

Аз ползвам само, че модела с камера повече от 8 месеца и съм много доволен. За човек който има опит с PDA, този си е направо гигант! Има много предимства, харда му е много бърз и показва завидна производителност, дори за тези показатели /процесор/. Смених му паметта с 1 gb, но само ADATA, защото се представя най-добре на нискоенергийните нива. Опитвал съм с Kingsom и PQI, но увисва барзо. Сложих му бърза флаш 8 gb и ми върши чудесна работа, вече! Пропуснах да кажа, че работя с ХР... А относно харда... Много потребители не разбират от такива неща... SSD е ново поколение дискове и не се притесняваш, че ако го изпуснеш ще му замине диска, а е и са пъти по-бързи, а аз не качвам много мултимедия на него така че всичко е ок!

 
на 17 август, 2008 13:53, Blogger Silvina каза...

В коментара си описал много от причините, поради които и на мен EEEPC ми харесва. Любопитно ми е само не си ли губиш гаранцията, ако му смениш или добавиш памет? Сам ли го направи или в сервиз?

 
на 23 март, 2009 15:53, Anonymous Анонимен каза...

Привт Силвина,
Много ти благодаря за написаното за EEEPC на Asus...
Истински се развеселих четейки написаното. За жалост не е първа, нито последна простотийка дето се случва с ''обслужване в МОСТ офис'' или който и да е друг такъв.
Аз се бях замислил да си купя също, но се заех да си отговоря сам на въпросите, които исках да задам към служителите на МОСТ, понеже се оказа доста трудна комуникация...
В крайна сметка седнах да ти напиша за това - публикувай линка и стъпките за справяне с проблема за кирилизиране на Линукса МОЛЯ...
Ако имаш време - драсни един Мейл на spopodlyze63@mail.ru
Аз исках и други настройки да си променя, но за момента с клавиатурата се боря за превключването...

Поздрави
Трифон Атанасов

 
на 24 март, 2009 21:04, Anonymous Анонимен каза...

Здравей, Трифоне,

Линкът е oggin.net/work/eeepc-cyrillic - аз ползвах инструкциите от него и се получи. Впоследствие му сложих UbuntuEEE (сега се нарича EasyPeasy) - по-добра е от оригиналната система.
Надявам се, не си се отказал от покупката - струва си.
Поздрави!

 

Публикуване на коментар

<< блог