сряда, октомври 22, 2008

Блогът се премести! Пренасочвам...

Би трябвало да бъдете пренасочени автоматично. Ако не се получи, посетете silvina-bg.com/.

Дразнещо

Отдавна ме дразнят и задръстванията, и лошото качество на градския транспорт в София. Пътувам все по-дълго (през август пътят ми до работа беше половин час, а сега е около час и половина и се опасявам, че ще стане дори по-дълъг, когато температурите паднат още и малкото останали пешеходци приложат схемата "на работа сам в колата"), цените на градския транспорт се вдигат все повече, а подобрение в качеството не виждам. Ползвам автобус 120 и трамвай 20 ежедневно - превозните средства са допотопни, а шофьорите и ватманите все едно карат картофи. И за това "удоволствие" вече си плащам 50 лв. месечно (с карта за цялата градска мрежа). От увеличението на цените насам ми се стори, че докато вървях пеш (за по-бързо - въпросната вечер три пъти задминах автобус 120, който вървеше по платното до мен), освен старото возило, което пълзеше до мен, в съседна лента мина нов автобус, също от линия 120, но може би той е бил само мираж - никога не съм имала късмета да се кача на него.

Не искам да се примирявам, но какво може да се направи в тази ситуация?

Сигурно някой ще повдигне темата за"провинциалистите", които прииждали в София и задръстванията били по тяхна вина. А защо не съм чувала жителите на друга европейска столица да се оплакват от нещо подобно? Напротив - би трябвало да се радват, че градът се разраства и съответните институции да си вършат работата, така че София да може да поеме потока от желаещи да живеят в нея, да работят и да харчат парите си именно в София, от което печелят всички. Аз също не съм родена в София, но откакто живея в този град, имам адресна регистрация в него и си плащам данъците в София, а не в родното място. Следователно, смятам, че имам право да изисквам общинската администрация да свърши нещо в замяна на това, което й плащам. Градският транспорт е "черешката на тортата" - едва ли има друг град в България, където превозните средства са толкова занемарени и раздрънкани, а цените за пътуване с тях - толкова високи. (Не говоря наизуст: през последната година посетих почти всички големи градове в страната, както и някои по-малки и ползвах градски транспорт в повечето от тях.)

Само мрънкам този път - не обичам така, но в този случай нямам идея какво друго може да се направи, а съм издразнена, и то много.

Етикети: , , , ,

7 коментар(а):

на 22 октомври, 2008 11:18, Blogger wakeop каза...

Като приключи истерията покрай строителството, София ще се поизпразни... поне така си мисля аз :)

Иначе доколкото схващам, работата ти позволява да я вършиш и дистанционно. Имаме интернет, мобилни връзки, компютри и в сокоизтисквачката... просто не разбирам логиката на това ежедневно мигриране до/от работното място, все едно сме в 19 век.

 
на 22 октомври, 2008 11:59, Anonymous Анонимен каза...

""Имаме интернет, мобилни връзки, компютри и в сокоизтисквачката... просто не разбирам логиката на това ежедневно мигриране до/от работното място, все едно сме в 19 век...""

Склонен съм да се съглася. Но логиката е, че често мениджърите си мислят, че ако не виждат хората, те няма да работят... Затова все още толкова много хора мигрират всеки ден насам-натам, от къщи към офиса и обратно, макар че голяма част от тях биха могли поне през половината месец да работят спокойно и от къщи...

 
на 22 октомври, 2008 13:14, Blogger wakeop каза...

"Но логиката е, че често мениджърите си мислят, че ако не виждат хората, те няма да работят..."

Като се има предвид в колко часа и от къде блогваме, явно често се случва мениджърите да не мислят :)

Нищо, ще се научат... забелязвам някакво раздвижване в тази посока де :)

 
на 22 октомври, 2008 14:04, Blogger Silvina каза...

Дано се научат мениджърите - това би довело и до спестени пари от наеми за тях, но май още им е рано за такъв тип мислене. Може би след някоя и друга годинка, когато придвижването из София стане съвсем невъзможно, ще започнат да се сещат, че и това е вариант.

 
на 22 октомври, 2008 17:17, Anonymous Анонимен каза...

няма начин мацо, това е положението. като съм с кола верно, че задръствания ала бала ама стигам средно с 40 мин по бързо. ако съм с рейс си вадим книжка и четем. четем четем.. докато почнем да повръщам литература. верно е, че си дупча билети, признавам! ама пък дойде ли ми контрольор му правим вербална агресия тотал. дори да са повече, кво ше ме бият? нема да ми е пръв път. пък и не е казано да седя мирно. ако пък пеша... малко кофти се получава щото съм селянин от единия край на софия който вади с кървав пот пари от другия край - има нема 25 км
пеша малко нанагорно иде, с колело също. така че... нема оправия. разтоварвам се с наркотици, курви, черно-бели филми, паниран камамбер с боровинков сос и чат пат некой кютек - така да ме държи във форма. айде със здраве

 
на 22 октомври, 2008 18:39, Anonymous Анонимен каза...

Проблемът за София и пренаселването й се изразява и в дряго - само тук има работа. Затова хората прииждат. Това което казваш за другите европейски столици- там няма чак такова пренаселване, защото и в другите градове има работа. И другите градове са устроени читаво! Такъв ни е проблема. А София ще расте и ше расте. Не е предвидена за такова население.

 
на 22 октомври, 2008 20:08, Blogger Silvina каза...

ghostdog, интересна гледна точка. :) Това с книжката и аз го правя, но като знам, че вкъщи ме чака работа, понякога хич не ми е до четене. Със здраве и ти и все така добре да се справяш с положението ти пожелавам! :)

maria, права си - в повечето други градове или няма работа, или заплащането и условията са такива, че е по-добре и по-изгодно човек да се премести. Имам познати от по-малки градове, които все още гледат на трудовия договор и на заплатата, която не се дава на ръка, като на екстри...

 

Публикуване на коментар

<< блог