Няколко съвета за по-спокойна работа
Не знам дали е случайно, но през изминалите две седмици няколко мои приятели (които не се познават помежду си и работят на различни места) ми споделиха, че обмислят да си търсят нова работа, защото нещо в сегашната вече не ги удовлетворява. Някои не бяха толкова крайни, но и на тях им личеше, че нервите на работното място им идват в повече. Този пост е насочен към всеки от тях. Имена няма да пиша, но предполагам, че ако го прочетат, ще се познаят.И така, приятелю, ще ти споделя няколко неща от моя опит, които са ми помогнали да приемам работното ежедневие по-спокойно.
- Когато си нервен, защото имаш много важна задача, задай си някой от следните въпроси (или всичките накуп, ако положението е много сериозно). Може би ще ти прозвучат глупаво и смешно, но като се замислиш над тях, ще видиш, че всъщност се тревожиш напразно.
- "Какво ще се случи, ако не успея да свърша това или закъснея със срока? Колко души ще бъдат наранени или ще загинат? Ще причини ли природно бедствие?"
- "Ако не успея да го свърша както трябва, това ще доведе ли до моето уволнение или до това на някой друг? Има ли опасност целият проект да се провали или фирмата да фалира заради това?"
- "Какво значение ще има тази задача или резултатът от нея след една година? Ще си спомня ли изобщо някой за това?"
- Колкото по-често си напомняш, че бързаш, толкова повече ще се изнервиш и толкова по-бавно ще работиш. Едно напомняне в началото на работата по дадената задача е достатъчно.
- Всеки прави грешки. Лошото е, ако започнеш да ги повтаряш често. Помни, че няма начин да не правиш по някоя грешка от време на време, колкото и да се стараеш.
- Единственото наистина спешно нещо, на което трябва да се реагира буквално веднага, е бедствие от рода на пожар, земетресение или наводнение. Всичко друго може да почака.
- Ако работиш без почивка, докато си свършиш цялата работа, накрая ще установиш, че от преумора си направил толкова много грешки, че поправянето им ще ти отнеме повече време, отколкото това, което би било "загубено", ако беше прекъсвал работата от време на време, за да си починеш.
- Шефът невинаги е прав. Ако си сигурен, че в случая ти имаш право, а не той, опитай да го убедиш. Току-виж си успял (той дори може и да ти е благодарен по-късно). Но и да не успееш, не се ядосвай - той сам ще види резултата от ситуацията и тогава може би ще си спомни какво си се опитвал да му кажеш.
Поздравявам те с клипа по-долу и ти пожелавам успешна и спокойна нова работна седмица! :)
Етикети: полезно, продуктивност, работа
2 коментар(а):
Съветите ти са супер! Животът е един и не бива да го съсипваме със стрес в работата.
Благодаря - радвам се, че ти харесват! А живота е най-добре да не си го съсипваме със стрес изобщо и да се стараем да бъдем максимално спокойни както в работата, така и извън нея. Вярно, по-лесно е да се каже, отколкото да се постигне наистина, но не е невъзможно. :)
Публикуване на коментар
<< блог