Пак за "Селинет"
След като най-сетне имам Интернет достъп, използвам възможността да предупредя всеки, който чете тук и си търси Интернет доставчик в София, да не ползва услугите на "Селинет". Поради липсата на друг свестен Интернет доставчик в квартала ми досега, ползвах техните услуги. През по-миналия месец те имаха сериозни технически проблеми - през около една трета от месеца нямах достъп нито до Интернет, нито до техническа поддръжка. На телефона за денонощна техническа поддръжка почти през цялото денонощие не вдигаше никой, всички мобилни бяха изключени и дори и в ICQ нямаше никого (вероятно за да нямат начин клиентите им да ги напсуват онлайн, ако се доберат до Интернет достъп от друг доставчик). Когато все пак успявах да намеря някого на телефона, получавах обещания, че нещата ще се оправят. Накрая на месеца, при плащане на месечната такса в офиса, приспаднаха дните, през които нямахме достъп до Интернет, от таксата за следващия месец и обещаха, че след 1-2 дни профилактика проблемите ще бъдат окончателно отстранени. След двудневна липса на Интернет достъп качеството му наистина остана добро и поради това реших все още да не сменям доставчика.През този месец, обаче, се случи описаното накратко тук. След като и в моя блог се появи коментар по темата, нямаше как да не разкажа цялата одисея, през която преминах в последните дни.
При първата сериозна буря над София в последните дни на юли Интернет достъпът ми спря. Сравнително обичайно нещо за LAN доставчик. На телефона на техническата поддръжка отново не успявах да намеря никого доста дълго време (не особено нормално за доставчик, който се хвали с 24-часовата си поддръжка), а когато все пак успявах, слушах бисери от рода на "Не е вярно, вдигат го телефона" и "При големи аварии се случва да дава понякога заето" като отговор на въпроса ми защо никой не вдига телефона (а не защо дава сигнал "заето"). След първото ми обаждане ми обещаха, че някой ще мине да погледне къде е проблемът. На втория ден започна интересната част: въпреки че бях пробвала всевъзможни варианти на включване на кабела (директно, през няколко различни суича, под различни операционни системи и т.н.), "специалистите" от "Селинет" се опитваха да ме убедят (и то неучтиво и с надменен тон), че проблемът е при мен. Няколко пъти ми казаха, че след два часа "изпращат екип да погледне", след което никой не идваше, а на телефона ми твърдяха, че хората са идвали, без да им мигне окото пред това, че очевидно ме лъжеха. Междувременно телефонната комуникация ставаше все по-затруднена - от официалния телефон за поддръжка се отказах и започнах да звъня подред на каквито техни мобилни намеря, но всички се оказваха изключени в по-голямата част от времето. Когато при някакъв невероятен късмет от моя страна успявах да улуча някоя секретарка на някой от мобилните телефони (която ме питаше какъв е проблемът, а след като обяснях, че компютърът не си взима IP адрес през DHCP, ме питаше какво означава IP), след неколкоминутна разправия успявах да изкопча мобилния номер на някой техник, чийто телефон (каква изненада!) се оказваше изключен.
Развръзката настъпи късно вечерта на третия ден, когато за втори пореден път ми дадоха номер, на който със сигурност имало човек, но който вече имах и на който не бях намирала никого. Тъй като, обаче, поредната секретарка настояваше, че в момента човекът, у когото е телефонът, ще вдигне, реших да пробвам. О, чудо! Вдигнаха ми телефона! След като за пореден път обясних подробно проблема, човекът отсреща ме попита за адреса ми и тогава се оказа, че тази вечер този мобилен телефон е у техник в кв. "Изток". Въпреки това, човекът обеща, че ще дойде до адреса, който му дадох (в "Лозенец", който беше извън неговия район на работа), ще провери какъв е проблемът и лично ще ми се обади отново, за да се увери, че всичко е наред. Малко по-късно наистина получих обаждане от него за последно уточнение, след което човекът се появи на адреса ни и за 15 минути откри и отстрани повредата (която, както вече три дни напразно обяснявах на кого ли не, не беше в моя компютър или кабел). Съжалявам, че забравих да попитам този човек за името му, но все пак му благодаря за отзивчивостта и точността. Като се има предвид, че едва ли някой друг от колегите му във фирмата би постъпил по подобен начин, със сигурност той ще се познае, ако прочете този пост. :) На него благодаря, а на останалия персонал на "Селинет" нямам какво повече да кажа - нямам думи. Не от радост, обаче.
Май е излишно да споменавам, че един ден след щастливата развръзка заваля дъжд и пак останах без Интернет достъп. Този път само за ден и половина.
Етикети: български работи, внимание, Интернет, полезно, черен списък
5 коментар(а):
Здравейте,
Темата ме заинтригува и също искам да споделя впечатленията си от Селинет.
Плюсове:
Фирмата предлага чудесна свързаност и много добър канал за интернет.
Връзката е стабилна, без падове и пикове, има чудесна свързаност с всички известни на мен мрежи (български и световни).
Цената е учудващо ниска (по-късно се оказа, че има причина) за невероятната скорост и гарантиран канал.
Персонала отговаря изключително любезно на въпроси има ли ограничения в трафика, добра ли е свързаността им с други доставчици (и особено БТК), изпращат тестове и т.н.
Минуси:
Техническата поддръжка е на ниво "дори и да се свържете ще ви пратим на разходка из полето за гъби".
Персонала не е минал елементарно обучение за отношения с клиенти. Ако успеете да се чуете с тях за проблем ще чуете много ръмжене и накрая винаги излизате сам виновен за всичко.
След подписването на договора излизат подводните камъни един по един...
1. Порт TCP 25 е затворен. Точка по въпроса. Може да имате надежни и добре поддържани SMTP сървъри за изпращане на поща - няма значение. Задължени сте да ползвате техния. Ама че той не работи понякога по 48 часа, често влиза в различни SPAM списъци (и бавно излиза от тях, праща писма с 12 часа закъснение, когато е натоварен и т.н... Когато
2. Всички UDP портове са затворени. Точка по въпроса. Много хора не биха се притеснили от този факт, но когато използвате специализирани услуги на UTP, нестандартни VPN канали, особени Torrent програми и изобщо нещо използващо UTP - губите.
Е, това не се споменава при подписването на договора...
3. Техническа поддръжка - пълна нула. Освен че е почти невъзможно да се свържете с тях ако все пак успеете ще бъдете нахокани за това, че се оплаквате от трудно свързване ("Ами аз съм си тук и си вдигам, телефона си е ОК").
Ако решите да изпратите email ще получите отговор най-рано след 24 часа, но само ако изпратите второ писмо с въпрос какво стана с първото.
Ако се излъжете да звъните на GSM-а никой няма да ви вдигне по никакъв повод.
Накрая когато все пак установите връзка с тях ще се почувствате като нищожество, дръзнало да подразни самоотвержените специалисти по SMTP, firewall, web и какво ли още не.
3. Собственици - "клиента никога не е прав". Това е тяхното мото. Клиента е разглезено същество, искащо ужасни неща (ползване на собствен SMTP сървър?) и по-добре да си трае, защото Селинет може да му се разсърди.
Ако разчитате на съчувствие и помощ от страна на собствениците - сбъркали сте фирмата. Те са на едно мнение със служителите от техническата поддръжка (описана по-горе) и няма смисъл да си губите времето.
Когато със сълзи на очи им казвате за прекъсването от 10 (!) дни те казват, че никога не е имало такова нещо и не са получили сигнал за това (е как да получат, когато не можеш да се свържеш с тях?).
Изводи
1. Фирма Селинет не може да работи с фирми. Фирмите имат изисквания за собствени SMTP сървъри, пълен достъп до всички услуги (портове) отвън и отвътре навън, гарантиран отговор за поддръжка. Все неща, които Селинет не предоставя.
2. Селинет е чудесен избор за домашни потребители, ползващи интернет предимно за разглеждане на страници, теглене на филми и слушане на радио. И разбира се единствено web поща (abv, google). Прекъсвания от по няколко дни не са проблем (порното няма да избяга, филмите също).
3. Селинет предоставя услуга средно за 30 лв. За тази цена - толкоз. Хората толкова си могат, не ги измъчвайте с неприсъщи задачи.
Сигурно UDP искаш да напишеш, че UTP е друго :P
Колкото до 25 порт , това е security политика, която е доста често срещана сред ISP-тата ... Като искаш SMTP сървър , правиш си го на друг порт ...
И аз исках ISP-то да ми делегира PTR , за да си relay-вам през мен си виртуалните mail server-и , ама уви вече не знам кой месец нямам отговор :D ... Relay-вах си през техния, докато в един прекрасен ден установих, че целия domain вече не се ползва и е down ... :)) И това не е фатално , ползвам си друг mail server за relay ... PTR / дори отговор дали може или не може / е ясно, че само насън ще получа ... :D
http://blog.demonolatria.org - защо да не изберем AirBites за интернет доставчик ... :))
Sellinet да мрат в лайна. И аз бях в Лозенец, и аз ги ползвах. Имахме 3 PC-ta и незнайно как винаги моето нямаше нет в случай на проблем. После часове разговори с имбецилите на телефона ("рестартирайте машината" ?!?!) и накрая след като са ме уверили, че ама изобщо не е при тях проблема, изведнъй той изчезва от само себе си. Супер гнусен интернет доставчик. Едно време много ги хвалеха за скоростта на международния трафик, ама тва при всеки валеж да ти спира нета...изивинявай! Сега съм на Мегалан и не само порт 25 ми е отворен, съпорта им е на ниво, ами не ми спира нета по време на дъжд. А за порт 25 специално, някои по-умни доставчици го пускат при закупуване на статично IP, за да могат да ви проследят, ако решите да спамите.
Този коментар бе премахнат от автора.
Ужас, ужас, ужас... ме обзема само като си спомня за времето, в което ползвах услугите на SelliяNetе... Нямам думи. Хубаво си ги наредила, поздрави за което! Само така! Трагични са! Из целия Лозенец им висят кабелите по дървета и фасади.....
Публикуване на коментар
<< блог