неделя, октомври 17, 2004

Блогът се премести! Пренасочвам...

Би трябвало да бъдете пренасочени автоматично. Ако не се получи, посетете silvina-bg.com/.

Gmail - за спама и параноята

След като ползвах Gmail около месец, мога да кажа, че съм доволна. Харесва ми контекстното групиране на писмата, функцията за търсене, която много ми липсва в другите пощи, които съм ползвала досега, и това, че функцията за импортиране на контакти в адресната книга наистина работи (за разлика от другите уеб базирани пощи, ако изобщо я предлагат, и дори от някои десктоп програми). Също така, триенето на писма е доста лесно. Според статия в последния брой на вестник "Компютри", едва ли не е невъзможно едно писмо да се изтрие завинаги - функцията е много трудно достъпна и човек се отказва да трие писмото, докато разбере как точно става това. След като прочетох това, обърнах специално време на процеса на триене - той отнема точно три щракания с мишката.
Още нещо, което четох във въпросната статия, е параноята относно това, че пощата, която потребителите пазят, се сканира и чете, за да бъдат избрани подходящи контекстни реклами. Аз нямам нищо против това. Предполагам, че и в другите безплатни пощи е така. Google поне си го признават. Също така, след като пощата не се чете от хора и след като не я използвам за нищо лошо или престъпно, за какво да се тревожа? Има хора, обаче, които дори отказват да отговарят на писма, изпратени от Gmail акаунти, защото не искат e-mail адресите им да попадат в адресните книги на Gmail. Повече за това и други аспекти на Gmail параноята можете да видите тук.
Има и нещо, от което не съм доволна в Gmail - спам фирлтърът по подразбиране е много слаб. Пробвах го, като нарочно дадох Gmail адреса си на особено съмнителен сайт, за който бях сигурна, че ще ме залее със спам. Писмата от нигерийски богаташи и от гръцката лотария, от която незнайно как печеля по два милиона долара седмично, не закъсняха. И повечето от тях се струпват в Inbox - около 5 от 7 писма, които получавам дневно, не отиват в категория Spam. Функцията Report Spam не помага особено. Но като изключим това, смятам, че Gmail е много добра пощенска услуга.

0 коментар(а):

Публикуване на коментар

<< блог