понеделник, септември 27, 2004

Блогът се премести! Пренасочвам...

Би трябвало да бъдете пренасочени автоматично. Ако не се получи, посетете silvina-bg.com/.

Как информационните технологии променят живота ни

Замисляли ли сте се някога как се е променило вашето ежедневие в последно време благодарение на компютрите, Интернет и новите високотехнологични джаджи? На мен отново ми дойде тази мисъл днес, когато някой у нас търсеше аудиокасета. Замислих се от колко време не съм ползвала подобно нещо.

Когато бях на 15-16 години, слушах радио почти по цял ден. В касетофона винаги имаше празна касета, готова за запис, когато тръгне поредната ми любима песен. След като запишех песента, се започваше едно слухтене и надежда водещият да каже коя е тази песен и кой я изпълнява, за да си надпиша обложката на касетата. В шкафа ми все още има един куп касети, които вече не слушам. Сега, когато имам компютър и достъп до Интернет, все още слушам радио почти постоянно. Но сега, ако някоя песен, която чуя, ми хареса, отварям сайта на радиото, преглеждам плейлистата и изтеглям парчето в MP3 формат. По-удобно е и не се налага след това да превъртам ленти до умопомрачение, за да чуя любимата си песен.

Друга промяна в ежедневието ми е това, че вече почти не използвам хартия. Преди винаги носех бележник в чантата си, а на бюрата ми вкъщи и в офиса бяха разхвърляни всевъзможни листчета, на които си записвах задачи, телефонни номера, планове за деня... Сега почти по всяко време на деня около мен има работещ компютър. Когато се наложи спешно да си запиша нещо, отварям Notepad, нахвърлям го вътре и го записвам в съответна директория с име на файла, което да ми помогне да го намеря лесно по-късно. Далеч по-удобно е, отколкото да се ровя из купища хартийки. А ако съм в движение и се появи нещо, което си струва да бъде записано, използвам паметта на мобилния телефон. Все още си нося и бележник, но не си спомням откога не е влизал в употреба.

Предполагам, че и при вас са настъпили подобни промени, а какви са и дали са към по-добре или по-лошо, ще ми кажете вие, а на мен ще ми бъде интересно да го прочета.

5 коментар(а):

на 27 септември, 2004 21:24, Anonymous Анонимен каза...

И при мен има много такива промени - вече нямам работещ касетофон и VHS видео. Всичко ми е на mp3 (или ogg) или DivX. Телефоните на всички познати са ми в мобилния, т.е. винаги с мен и лесно откриваеми. ICQ-то ми е основния начин за уговаряне на срещи с приятели. Отскоро дори имам и цифров фотоапарат, който постоянно нося в раницата ми и винаги е готов да запечата някой момент от ежедневието ми. Не знам за другите, но за мен това определено е удобство :)

Ицо
www.LiveJournal.com/users/ik0

 
на 28 септември, 2004 10:56, Anonymous Анонимен каза...

Права си, Силвина - информационните технологии променят бита и то много. Аз самата не го усещах до момента, в който не се оказах в София на работа. Сега когато се прибирам в Пловдив за събота и неделя просто се чувствам с вързани ръце - понеже там нямам компютър... Но си мисля, че това, към което най-много съм привикнала, не е ГСМ-а, не е и самия компютър. Най-силна е зависимостта ми от Интернет като източник на информация. Не мога една книга да седна да чета без да не преровя Мрежата за някаква информация по нещо, което ми е направило впечатление. Чета електронни вестници, участвам във форуми. Използвам го не само за работа, но и за различните си хобита - египтология, медицина. Невероятно е усещането цялата тази информация да е на няколко "кликания" разстояние от теб! Това е чувството, което аз приемам за "свобода"! :)

Поздрави,
Ирина
http://blog.marudina.net

 
на 28 септември, 2004 17:23, Blogger Silvina каза...

Ицо, с гледането на видео ситуацията и при мен е същата, но бях забравила да го напиша. Благодаря, че ми напомни и за това. Моят видеокасетофон от години прашасва в някой шкаф, вече дори не помня къде. ;)

Ирина, и аз съм така по отношение на Интернет достъпа. Дори, когато тръгна да си избирам квартира, преди да съм видяла жилището, проучвам дали в квартала има изгодни оферти за LAN или кабелен Интернет. Ако няма, не ходя на оглед.

 
на 29 септември, 2004 12:54, Anonymous Анонимен каза...

Относно видеото - баща ми продаде домашното. А в моята квартира няма нито видео, нито телевизор, нито радио - за всичко това се ползва компютъра, който си има ТВ и ФМ тунер ;)
Иначе в момента см без домашен Инет (ако не броим картите за dial-up достъп) и съм просто като болна от това. Но се надявам скоро да намерим подходяща ЛАН и за нас с гаджето ми :)

 
на 29 септември, 2004 23:26, Blogger Silvina каза...

linuxlam3rka, предполагам, че IRC ти е помогнало. Ако си срещнала нови хора там, това е много повече полза, отколкото вреда, независимо какви са ти отношенията с тях сега. Ако са добри, супер. Ако не са, си научила още нещо от живота.
А за многото постове с еднакво съдържание не се тревожи - оправих се с тях. И при мен дава подобен бъг понякога. Не мисля, че ти би ме спамвала. :)

 

Публикуване на коментар

<< блог