неделя, август 08, 2004

Блогът се премести! Пренасочвам...

Би трябвало да бъдете пренасочени автоматично. Ако не се получи, посетете silvina-bg.com/.

За какво служи клавишът Scroll Lock в Windows

Когато за първи път чух, че клавишът Scroll Lock може да се използва, за да накара Windows да блокира и да изплюе син екран, отначало не вярвах, но все повече хора го потвърждават. Все още не съм го изпробвала лично, но в една дискусия във форума на ComExGroup видях описание как се прави.

Функцията е пробвана в Windows 2000 и 2003, а на мен ми предстои да я изпробвам и в XP Professional, след като приключа с един архив, който правя в момента. Активира се от registry, клон HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\i8042prt\Parameters. Там се създава нов ключ с име CrashOnCtrlScroll (с Edit -> New -> DWORD в Registry Editor). След двойно щракване върху ключа в Registry Editor се указва каквато и да е ненулева стойност, например 1. След рестарт функцията ще бъде активна.

Сега, ако натиснете и задържите Ctrl и едновременно с това натиснете двукратно Scroll Lock, системата ще забие и ще изведе съобщение за MANUALLY_INITIATED_CRASH (0xE2). Това би могло да подейства в случаи, в които компютърът не реагира на Ctrl+Alt+Del.

Остава ми да го пробвам и аз и да пиша за резултата, а междувременно можете да видите оригиналната статия, покрай която тръгна тази дискусия.

4 коментар(а):

на 08 август, 2004 23:36, Blogger Emo каза...

Интересно дали когато Windows не е в състояние да разбере от натискане на Ctrl-Alt-Del, ще успее да изпълни Ctrl-ScrollLockX2. Трябва да се пробва..

 
на 09 август, 2004 08:56, Blogger Silvina каза...

Ако на теб първи се случи щастието Windows да ти забие и да не реагира и на Ctrl+Alt+Del, ще споделиш ли дали Ctrl+Scroll Lock x 2 действа? :)

 
на 11 август, 2004 15:16, Blogger Emo каза...

Ами от днес вече ще да имам възможност да проверя, когато се случи, защото съм вече на работа с Windows, а вкъщи съм си с Линукс, така че нямаше как да проверя :) Всъщност някой изпробва ли това добавянето на ключ в registry?

 
на 15 август, 2004 19:32, Blogger Silvina каза...

Аз пробвах ключа и току-що и комбинацията, но при мен не сработи. А при теб?

 

Публикуване на коментар

<< блог