събота, ноември 27, 2004

Блогът се премести! Пренасочвам...

Би трябвало да бъдете пренасочени автоматично. Ако не се получи, посетете silvina-bg.com/.

Големият брат ви следи... в Интернет клуба

Горното изречение важи за вас, ако влезете в Интернет клуб в Южна България. Аз скоро не бях ходила в какъвто и да било клуб, но преди два дни ми се наложи. Намирах се в центъра на Пазарджик и ми се наложи спешно да си проверя пощата, така че влязох в един клуб. Седнах на компютъра, който си бях избрала, и администраторката се приближи към мен с тетрадка, химикалка и засрамено изражение на лицето. Извини ми се, че се налага да запише трите ми имена, възрастта ми и колко време съм прекарала пред компютъра. Така било във всички клубове в Южна България. Имало издадена заповед от МВР администраторите в компютърните клубове да събират тези данни от посетителите и веднъж седмично да ги предоставят на МВР. Освен това, имало и издадена разпоредба, според която лицата под 18 години не могат да стоят пред компютър повече от един или два часа дневно - колко точно, зависи от възрастта на лицето. При условие, че това не се спази, се налагат глоби. А поводът за тази полицейщина бил "терористът", който през лятото изпрати заплашителен e-mail до президента от Интернет клуб в Пловдив. Единственото, което все още не са разпоредили "грижовните" полицаи, е следенето на сайтовете, които хората посещават, и на получената и изпратена информация, докато са били в клуба, но няма да се изненадам, ако започнат да проверяват и това.

На сайта на МВР не успях да намеря информация за подобна иницатива, но посетих и още един Интернет клуб в Пазарджик, за да сверя информацията. И там беше същото: поискаха ми лични данни, които, доколкото знам, имам право да не давам. Справка: в Закона за защита на личните данни.

6 коментар(а):

на 28 ноември, 2004 10:19, Anonymous Анонимен каза...

И аз чух за тази заповед, но не съм ходил скоро в клуб да видя дали се изпълнява в Пловдив. Честно казано, не вярвах, че ще се спазва. От МВР сигурно са заплашили с големи глоби собствениците на клубове. Чудя се дали ще издържи тази заповед в съда, срещу закона за личните данни ?!?

Ицо
LiveJournal.com/users/ik0

 
на 28 ноември, 2004 13:31, Blogger Silvina каза...

Едва ли ще издържи, но за да се стигне до съд, някой трябва да внесе жалба, нали? А доколкото видях, на повечето клиенти изобщо не им пука за това кой и за какво им иска личните данни. Хората масово си дават и ЕГН-тата, за да участват в игри от рода на "Треска за злато", та какво са трите имена срещу няколко часа Интернет? :/

 
на 30 ноември, 2004 19:36, Blogger Silvina каза...

Добра идея. :) Нищо не пречи да се пусне една жалба и да видим как ще реагират.

 
на 22 декември, 2004 00:39, Blogger Silvina каза...

По последна информация, полицейщината вече се прилага и в София. Някой да е чувал нещо подобно?

 
на 27 декември, 2004 21:44, Anonymous Анонимен каза...

Цитат: "Единственото, което все още не са разпоредили "грижовните" полицаи, е следенето на сайтовете, които хората посещават, и на получената и изпратена информация, докато са били в клуба, но няма да се изненадам, ако започнат да проверяват и това."

Доколкото съм чувал, искат също и пълните логове от компютрите и прокситата. Впрочем, както от клубовете, така и от провайдерите на Интернет - и клубни, и всякакви... Накратко, крайно време е да не се изненадаш. Даже си закъсняла.

(Hint: Има още доста неща в тази сфера, за които си закъсняла да не се изненадаш... :(( Личният ми съвет е: процедирай с връзката си така, както ако живееше в Китай или в Русия. Ако, разбира се, знаеш как следва да се процедира там.)

Григор Гачев

 
на 28 декември, 2004 19:12, Blogger Silvina каза...

И аз научих за изискваните логове тези дни. Нямам думи (или по-точно имам, но не искам да пиша толкова нецензурни неща тук.) Учудвам се, че не са започнали и масово подслушване на телефоните или че когато вляза в пощата, не ме спират и не изискват да отворят пликовете, които нося, и да изчетат съдържанието на писмата.

 

Публикуване на коментар

<< блог