събота, октомври 07, 2006

Блогът се премести! Пренасочвам...

Би трябвало да бъдете пренасочени автоматично. Ако не се получи, посетете silvina-bg.com/.

ICN.bg или как се прави техническа поддръжка

Крайно време е и да похваля една фирма, чиито услуги ползвам от доста време - ICN, където хоствам личния си и няколко други сайта и която поддържа личния ми e-mail. Докато работех с тях, ми се е случвало да имам нужда от помощ с различни настройки на хостингите и управление на домейните, които също съм прехвърлила за поддръжка към тази фирма. При това обикновено се обръщах към ICN на техния e-mail за поддръжка и макар че въпросите ми никога не бяха спешни, и макар че представляваха предимно питания как се работи с някоя услуга, а не съобщения за повреди (с изключение на 2-3 случая за може би година), винаги съм получавала отговор до няколко минути (по всяко време на седмицата и на денонощието) и досега не е имало проблем или въпрос, който да не са разрешили по най-бързия възможен начин.

Тъй като не бях сигурна доколко ясно ще мога да опиша случая със "Селинет" и филтрирания порт 25 в e-mail, този път реших да им се обадя по телефона. След втория сигнал "свободно" ми отговори любезен служител, който веднага след като чу какъв проблем имам, предложи съдействието си и като резултат съвсем скоро след обаждането мога безпроблемно да осъществя връзка с SMTP сървъра на моя хостинг на порт, различен от 25.

Особено приятни в случая, освен бързата реакция, бяха и следните факти:


  • ICN можеха просто да ми препоръчат да работя със сървъра на "Селинет" или да сменя доставчика. В техните задължения едва ли влиза да помагат на клиенти, чиито Интернет доставчици не вършат качествено работата си. И въпреки това ми помогнаха.

  • Макар да ползвам три хостинг пакета и да управлявам три домейна при ICN, те все още не са на високи тарифи, тъй като не генерират големи приходи, които да ги изплащат. Следователно, по стара българска традиция, ICN можеха да "претупат" обаждането, тъй като приходът им от мен е много нисък и аз не би трябвало да съм кой знае колко важен клиент за тях. Въпреки това, те ме изслушаха внимателно, отговориха на въпросите ми и решиха проблема ми по начин, който в повечето други български фирми (не само хостинг доставчици), с които съм имала допирни точки, е запазен само за големите клиенти, които носят големи приходи.



За онези, които ще възразят, че подобно отношение към клиента е в реда на нещата и не би трябвало да му обръщам чак такова внимание, ще отговоря, че трябва. Подобно отношение към клиента у нас все още се среща рядко и заслужава поощрение, за да продължи и за да разберат фирмите, които не го прилагат, защо клиентите им са недоволни. А за екипа от техническата поддръжка на ICN - поздравления и продължавайте все така!

0 коментар(а):

Публикуване на коментар

<< блог